zaterdag 24 november 2007


He rennende hulpsinten en pieten,

veel succes met de voorbereidingen, wij hebben ook lootjes getrokken en ik heb..........!Het gedicht mag gelukkig in het Nederlands of in het Engels, dus hoeft niet in Dagbanie!

Ik heb zo'n geweldige ontdekking gedaan deze week, k ging met kinderen uit de compound in het dorpje waar ik de school help, tekenen, ja Miekje met jouw potloden, maar op school krijgen de kinderen alleen maar lezen en schrijven en buitenspelen, dus geen creatieve ontwikkeling en dat meisje wist echt niet wat ze moest tekenen, ze ging maar een beetje krassen! Toen ging ik hun huisje proberen na te tekenen, maar ze zag gewoon niet de link tussen het huisje en de tekening, oke, dat kan ook aan mijn tekenkunsten liggen! Dus niet zo ik eens even hoe belangrijk creativiteit is en fantasie! Gelukkig smullen ze allemaal van de sinaasappel met vitamine C van creativiteit....

Ook ben ik begonnen met het leren schrijven aan onze werkster, maar zij heeft nog nooit een potlood vast gehouden en wat een moeite had ze met het rondje van de a, ook nu ontdekte ik weer hoe belangrijk het is dat je als kind lekker rondjes tekent of van die lusvormen of gekke slingers tekent!

Rob, bedankt voor je mail en je hebt het super omschreven: jullie hebben de klok, wij hebben hier de tijd! ik ga lekker genieten van t weekend!

Nog ff een sinterklaasliedje:

Siliminga (blanke) ging uit fietsen
toen klapte de band
Siliminga how are you, vroegen de kids aan de kant.

Kamendo (een jongen die allemaal klusjes voor ons doet) wilde wel helpen
en zei na een lange testrit
k geloof dat er in jouw achterband een kakkerlakje zit!

Een lieve groet met zweet van chantiwuni, dat klinkt toch beter dan Nikoe, zoals ze me hier noemen, maar joef dat blijft mijn naamtopper!

Tot volgende keer!