woensdag 7 mei 2008

Elke zaterdag ga ik met Rachel naar ons dorp toe om met een groep kinderen te spelen, een verhaal uit de bijbel te vertellen en te zingen en te bidden. Elke keer als we geweest zijn, maken we een verslagje, zo hebben we een heel programma geschreven. Ik had bedacht om het boekje weg te geven aan verschillende dorpjes in de omgeving met een kist met spelletjes en een kinderbijbel. Voordat we de kisten naar de dorpjes gingen brengen, heb ik een meeting gehouden met verschillende mensen uit verschillende dorpjes die geinteresseerd zijn in jeugdwerk. Ik heb verteld hoe mooi kinderen zijn, waarom jeugdwerk zo belangrijk is en hoe de kerk de jeugd erbij kan betrekken.
De meeting zou om 9 uur beginnen, maar je komt natuurlijk niet op tijd, maar weet je het gaf helemaal niet, het gaf mij de gelegenheid om met de toekomstige jeugdleiders te praten en ze konden alvast de spelletjes uit proberen. Vier op een rij en mikado zijn echt de toppers en ze zijn goed!
na de lunch zijn we verder gegaan en op het laatst heb ik nog wat praktische tips gegeven waar je op moet letten als je een leider bent en hoe zet je een club op en we hebben gekeken naar verschillende soorten spelletjes. En afsluiting een estafette waarbij als je de bal doorgaf moest zeggen: "You're beauftiful!" en nog dit doorgeefspel, waar je de bal hoog en laag moet doorgeven, want soms voel je je super en soms ben je down, maar je kunt altijd bij God terecht!