donderdag 13 september 2007

k geloof dat ik ff geen vlees meer eet!



Zondag 9 september

Vanochtend gingen we naar Pumo, een dorp in de buurt met een echte A-team jeep reden we er naar toe. Ik stap uit die auto en ik zie allemaal bloed en iets verderop zie ik dat er een geit wordt geslacht en alle ingewanden worden eruit gehaald! Zijn haren worden weggebrand en niet zoals bij ons zou gebeuren met een mes, want wij kunnen er nog een bontjas van maken, maar ja daar hebben ze hier toch niets aan. We begonnen met een kerkdienst onder een boom, dat was echt mooi en daarna kreeg iedereen een pannetje met eten en ik haal de deksel eraf en ik had gevoel of die geit tegen me zei: " He juf, ga jij mij opeten?"
Nou nee dus, k heb er een beetje omheen gegeten en daarna mocht je je pan aan de kinderen geven en met die van mij waren ze echt blij, daar zat nog lekker veel geit in! zo ik hoef even geel vlees meer!
Gelukkig groeien hier sojabonen genoeg, dus Arma, k ga er toch maar aan geloven!Ik heb ook al guaves op, nee niet uit een pak , maar echte!