donderdag 13 september 2007

een hele dag zitten, zelfs ik kan dat!



Maandag 10 september

We gingen naar Tamale, maar de jeep was kapot, dus gingen we met de bus, een echte afgedankte hooizolderstapbus. We gingen er met zijn 70en in, we zaten met zijn 3en op een tweezitsbank en iedereen kreeg nog een kind op schoot en ook op het dak zaten nog wat mannen tussen de bagage! We hebben over 120 km maar 4,5 uur gedaan, dussss... we moesten er 1 keer allemaal uit omdat de bus in de modder vastzat, vanwege de vele regen zijn de wegen bijna onbegaanbaar en dat was ook mooi, de mannen gingen de banden uitgraven en de vrouwen gingen stenen sjouwen om erbij te leggen en ik... nam een foto!Onderweg nog een aantal keer gestopt omdat er een paar mensen uit moesten en dan komen er gelijk een heleboel kinderen op je af om sate te verkopen, nou nee dankje ik hoef even geen vlees meer! Het was wel een mooie bustocht, ik heb echt genoten van de groene omgeving, ondanks dat er een baby heel de tijd zat te huilen, die was zo geschrokken van mijn witte huid!
's Avonds een echte piza gegeten in Tamale!

Edwin en Jolien, heel veel succes in Ierland, ga maar lekker genieten!
Oja ik weet even niet hoe je moet toevoegen dat iedereen weer commentaar mag leveren als ik weer in mijn dorp ben, zal ik het uitzoeken!