zaterdag 20 oktober 2007



Dit is het nieuwe stadion in Tameale (De Tamale Arena, nee Erwin en Martijn, niet de Tamale Kuip!) voor de Africa cup, k ben benieuwd of we kaartjes kunnen krijgen, volgens mij zijn wij dan als Siliminga's ook al een hele attractie!

Oja k heb ook ff een paar slippers gekocht voor 2 Euro met pyramid power, maar na een dag erop lopen zijn heel mijn voeten kapot, dus die power werkt niet echt bij mij, maar dat komt vast omdat er op de schoenendoos staat: Ideal for house wives, office exectives en old persons... Ook fijn dat er op staat dat je ze niet mag dragen during monthly period en pregnancy period. Gelukkig hebben ze no side effects en zijn ze unbreakable.

Of komt het dat ik nu blaren op mijn teen heb, omdat ik niet goed heb gelezen:

Beginners should initially use for 5 - 10 minutes daily!

We hebben ook nog bij een pizza restaurant gegeten en dat was genieten met zijn allen!En natuurlijk weer de nodige boodschappen gedaan en veel groentes en fruit gekocht. We waren een beetje bezorgd hoe het mee terug moest boven op het dak van de bus, maar toen we vrijdagochtend bij de bus aankwam was er nog plek binnenin, dus alles is mooi aangekomen! Vanochtend, na het rennen in de regen, heb ik de groentes lopen blancheren en nu ligt alles in de vriezer. We hebben ook courgettes gekocht, die zien er licht groen uit en papaya, dat is echt heerlijk en daar kun je mooi van naar de wc! Het is fijn voor de boeren dat het heeft gegoten, want ze hadden nog regen nodig. Eerst was de oogst mislukt door te weinig regen, toen viel er veel te veel regen en nu pas hebben sommige boeren toch nog een goeie oogst! De boeren zijn zo afhankelijk van het weer en het is ook vaak hun enige inkomen.

Dan zal er toch binnenkort een foto van mij op mijn blog komen, want mijn eerste Ghana jurk is af. Deze heb ik laten maken bij een kleermaakster, zelf ben ik nog een rokje aan t maken, k ben benieuwd! Morgen doe ik mijn nieuwe outfit aan, t is nog ff wennen, maar iedereen in huis vindt het schitterend staan!

Dan wens ik jullie een mooi weekend en een mooie herfstweek,

liefs juf zonder zweet, want het is echt afgekoeld door de regen!

ps. Miekje, echt geweldig gisteren lekker ff kletsen, jammer dat ik niet mee kon naar de stad, we moesten nog eten! Vanavond eten we sla met gebakken yam en iets van vlees, maar daar heb ik steeds minder trek in, na al dat dierenleed dat ik hier zie. Want op de terugreis in de bus, zag ik koeien die aan hun staart en met een touw rond hun nek zo een vrachtwagen werden ingeladen. Maar gelukkig is al het groente, fruit en vlees hier biologisch!

Oja dan heb ik vanaf nu ook een reisbroek, een officiele driekwart graffelbroek, want de graffel wil er niet meer uit!