zaterdag 20 oktober 2007



Vorige week zaterdag ben ik nog ff teruggefietst naar het dorpje om te bedanken voor de gezellige week en wat vonden de vrouwen het geweldig, ze straalden helemaal toen ze me zagen! Hier zijn ze fufu aan t maken, dat is yam die is gekookt en wordt gestampt tot puree! Daarna liet ik de vrouw mijn foto zien op mijn digitale camera, ze moest zo lachen, ze had zichzelf nog nooit op een foto gezien! Iedereen moest komen kijken. Het viel weer op hoe hard de vrouwen aan t werk waren. De ramadam was afgelopen en daarom was er feest, voor de kinderen uit het dorp was er een voetbalwedstrijd, nou ja alleen voor de kinderen die naar school gaan! Een beetje aangemoedigd en toen weer teruggefietst! Uit heel veel dingen blijkt dat christendom hier verweven is met ontwikkelingshulp, maar ook met naastenliefde!