zondag 18 november 2007

Hawa zit met 3 vriendinnetjes helemaal vooraan bij de chief.
Afgelopen week was ik in het huis van Siebrand en Linet en dat was echt genieten, gewoon net zo'n gezellig huuske als mijn eigen Singel huisje, o nee sorry Britta, ons huuske! Zij gingen naar Kumassi, een grote stad tussen Accra en Tamale in om een kopieerapparaat te kopen. Echt ff alleen genieten en niet altijd mensen om me heen.
Maandag was het marktdag en toen ben ik met een jongen naar de markt geweest, want hij had echt een nieuwe blouse nodig, maar zelf heeft hij niet zoveel geld, dus toen had ik samen met hem een lap stof gekocht en ook nog appels...ik geef er dus 1 aan hem, vraagt hij wat dit is...ik zeg een appel, die kun je opeten..stopt ie hem in zijn broekzak...oke, k zal het ff voordoen, hij doet het na en vindt het heerlijk zoet, maar eet vervolgens de hele appel op, inclusief stokje en pitten! Dat wilde ik ff vertellen!
Zaterdag had het dorp van de school een feestje voor Rachel en mij georganiseerd, een naamceremonie, want we gaan van naam veranderen: we krijgen een echte Dagbanie naam!Dat dorp heeft ons eigenlijk een beetje geadopteerd en wij gaan wat terugdoen: de school helpen en jeugdwerk opzetten.
Dat betekent een schaap kopen, die aan de vrouwen geven, zodat ze hem kunnen koken, rijst en kruiden kopen en de beerpolitie inschakelen...dat scheelde echt dat die er was, je voelt je gelijk een stuk veiliger!
We gingen met een bus, helemaal gevuld naar ons dorp en we hebben de hele rit, ongeveer 20 minuten alleen maar gezongen! Daar aangekomen gingen we op bezoek bij de chief en die maakte onze naam bekend. vanaf nu heet ik Chantiwuni en dat betkent breng alles wat je krijgt, goed of kwaad bij God, daarna werd de naam 3 keer in mijn oor gegild, net zoals bij de geboorte van een baby gebeurd!