zondag 18 november 2007

Hier zit ik dus...tja...in mijn nieuwe outfit...geknield voor de chief en naast me zit de vrouw die mijn naam wel drie keer in mijn oor schreeuwde, maar k bleef gewoon zitten!
Daarna werd er gedanst! We hadden de drummers uit het dorp gevraagd of die muziek wilde maken en Rachel en ik moesten beginnen, maar dat is hier heel simpel, je moet gewoon wat springen! Wel heel bijzonder om te zien hoe iedereen genoot! Dansen is hier een individueel gebeuren, de trommelaars komen op je af en dan ga je dansen, ieder op zijn eigen manier, als blijf van waardering krijg je geld in je handen geduwd en dat geld geef je weer aan de trommelaars.

Dit is onze watchman, je snapt wel dat ik me 's nachts heel veilig voel! Hij had gehoord dat we een naamceremonie hadden en wilde wel mee en dat was voor ons een hele eer, want hij is een belangrijke man in ons dorp en ook hij ging dansen!
Na het danssen gingen we eten: rijst met schaap, nou ja voor mij gewoon rijst! We kregen ons eten in een hutje uit respect, het liefst had ik gewoon buiten gezeten, want met zijn10en in zo'n huisje is best zweten...