zaterdag 10 november 2007

We genieten enorm van het eten!
Anneloes en joef (zo spreekt Rahman mijn naam uit) zijn hier pizzadeeg aan het maken in onze 4 sterrenkeuken!
Daarna wordt de pizza geslacht! We hadden iets te weinig bloem op de bakplaat gestrooid, dus de pizza zat er aan vast! Dat is echt gezellig met zijn allen eten! Vanavond hebben we gefrituurde yam bij Siebrand en Linet gegeten, dat was gezellig! We kwamen bij het terugfietsen tot de conlcusie dat hier op de graffelweg net zoveel dode kikkers op straat liggen als in Nederland stukjes kauwgom!
Oja 's middags hebben we met zijn 4en koekjes gebakken, het leek wel een kinderfeestje!
Oja en vorige week had ik echt een super appeltaart gebakken, die mag je best een keer uitproberen, het deeg is zo ook al lekker en dan weet je dat de taart ook slaagt!
2 eieren
appels in stukjes snijden
2 cup suiker
2 theelepels kaneel
1/2 cup olie
2 cup meel
1 theelepel zout
2 theelepels baksoda of bakpoeder
en natuurlijk oma vanaf nu ook nog een zakje vanillesuiker!
Alles goed mixen en in een taartvorm gieten en 40-45 minuten in de oven en dan smullen maar!
Succes ermee en veel liefs van de taartenbakkampioene!

Afgelopen woensdag ben ik weer naar mijn dorpje gefietst en heb daar eerst de school bezocht. Ik heb nu met alle leerkrachten gesproken en ik heb besloten om per klas te gaan kijken wat ze nodig hebben en hoe ik ze het beste kan helpen ook op lange termijn. Echt een uitdaging!
Donderdagmiddag heb ik 10 plankjes gekocht en daar heb ik de getallen van 0 tot en met 9 op elk plankje geverfd en een spijker onderaan geslagen, dan kan de leerkracht het voor de klas houden en dan kunnen de kinderen het getal zeggen, best simpel, maar je moet dus bedenken dat ze dus echt geen materialen hebben!
Veel kinderen waren er niet, want die moesten helpen op het land en dat ontdek ik steeds meer, dat stukje land is echt van levensbelang voor de mensen hier, maar ja school ook...wie weet als het onderwijs aantrekkelijker wordt, dat de kinderen dan iets vaker komen.
Daarna weer naar de compound gefiets en op een watermeloen getrakteerd, zo mooi wat was iedereen blij en stralend fietste juf weer naar huis en toen is mijn nek zelfs verbrand, ja de zon schijnt hier nog steeds, nee wintertenen die sla ik een jaartje over!
Een mooie zondag en volgende week weer een warme week voor jullie,
liefs juf.