woensdag 7 mei 2008

Echt geweldig met zijn allen met de bus naar Mole, een nationaal park in de buurt van Tamale. Nou ja in de buurt, dat vind ik dan, het is maar 4 uur met de bus, de tieners hadden een ander idee over dichtbij en begonnen dan ook lekker enthousiast te zingen toen we er eindelijk waren, iets in de trand van ole, ole, ole alleen dan met een M ervoor!
De volgende ochtend gingen we al vroeg op safari met een gids. Toen we naar het startpunt liepen, konden we de vallei verzien, wat is het hier schitterend en je zag de olifanten al, ze waren zich aan t wassen! Kom op daar gaan we dan! Er waren ook nog 2 leerkrachten mee en dat was wel een hele ervaring: voor het eerst in een motel, een restaurant en met blanken op stap!


We hebben olifanten gezien, maar ook deze aap met zijn babietje, echt lief en zo dichtbij!
Natuurlijk ook ff de olifantenpoep bekijken...
En toen zei de gids: "Oh, niet te dicht bij komen, want die olifanten zijn sneller dan jij!" Ik dacht dat valt wel mee en deze keer was ik eens niet zo bang, maar deze leerkracht had het er niet zo op om nog langer voor de foto te posseren!

Na de safari hebben we met zijn allen gegeten en toen gingen we een middagdutje doen, ja ook in Mole en ik sliep met Mirthe op een kamer, gaat ze naar buiten, vergeet ze de deur dicht te doen en ik droom mooi verder, word ik opeens wakker, zie ik...een aap op me af komen! Een echte, dus, zo´n grote! Ik gillen, die aap draait zich rustig om, loopt langs onze prullenbak, opent die en haalt er een appelklokhuis uit, begint er aan te eten en wandelt rustig door de deur naar buiten..

Tja...