maandag 12 mei 2008

En ze zijn er...de schoolbankjes! Het ging bijna mis, want ik dacht er 70 gemaakt waren, maar het waren er maar 60, maar gelukkig kwamen we er op tijd achter en toen heeft de timmerman er 's nachts nog 10 gemaakt, zodat ze de volgende dag met de vrachtwagen vervoerd konden worden naar het dorp van mijn school! het hele dorp liep uit om te komen helpen.
Ik denk dat deze leerkracht zo moe was van t uitpakken, dat ie gelijk ff een bankje ging uitproberen of is dit gewoon de nieuwe manier van lesgeven of gaan de kinderen op deze manier zitten...

Zo als het er maar in past... Dit is echt een megaboom, die staat ook in het dorp! Hoe dik denk je dat ie is...

Dit was zo'n mooie bijeenkomst! K had gevraagd aan de nieuwe jeugdleiders of ze nog 1 keer langs wilde komen om te evalueren hoe is t hadden gevonden het bezoek van de Zeeuwen in hun dorp en hoe gaan ze nu verder, nu Chantiwuni bijna naar huis gaat...
Ze waren zo enthousiast, het was voor hun heel bijzonder geweest dat er zoveel witte mensen in hun dorp jeugdwerk kwamen promoten en ze gaan een club starten in hun dorp! Eentje was er zelfs al begonnen, echt helemaal geweldig, hij ging gelijk een bijbelverhaal uitspelen met de kinderen! Ik had verteld dat het een manier was een bijbelverhaal te vertellen aan de kinderen.
Ze hebben wel gebraagd of aan hen willen blijven denken!
Bedankt voor de wereldbollen, Jorine en Carline, helemaal top!
En vandaag was ook een super dag, want de school had een voetbalwedstrijd georganiseerd,want ze wisten niet hoe ze me moesten bedanken voor de bankjes! Het ene team heette madame Chantiwuni (dat ben ik dus) ging spelen tegen het team van Pastor Rahman en...mijn team heeft gewonnen! Eerst speelde mijn team net als de leerkrachten in het begin, gewoon ieder voor zich, maar je moet als een team spelen en daar gingen ze!
Oja k mocht aan t begin van de wedstrijd iedereen een handje schudden en de aftrap verrichten, echt stoer! Het was genieten met de kinderen en de leerkrachten!
En na afloop natuurlijk nog ff de chief gegroet!
Oja Manuelle en Mirthe, je kunt wel raden welke shirtjes ze aan hadden...bedankt Erik Sport en weetje wat ook heel grappig is...heel Gushegu kleurt oranje door jullie tasjes! Misschien een idee om hier een winkel te openen!
En morgen gaat joef...vakantie vieren op weg naar t zuiden!
En dan tot heel gauw!
Bedank voor alles!
K ben wel benieuwd hoe k weer bij jullie ga inburgeren, na zo;n lange tijd in een compleet andere cultuur geleefd te hebben, maar vol vertrouwen kom ik terug!
liefs Nicole.

1 opmerking:

Béné & Jeroen zei

GEWELDIG NICOLE!! GENIET NOG VAN JE VAKANTIE!
Béné en Jeroen