vrijdag 20 juli 2007

Even wat over juf zijn...



In de klas van juf Nicole
is plaats voor groot en klein
of je nu bruin of wit of roze bent.
Misschien ook krulletjes,
een bril, een pleister op je been
je bent in de groep nooit alleen.
Juf dat ben ik!
Genieten van het lesgeven, nieuwe dingen ontdekken, met kinderen een heel schooljaar op reis gaan en ze zo stapjes verder brengen. Heel serieus doen of lekker gek, zingen of leren of tegelijk leren en zingen, lezen en spelen of iemand troosten, kom maar gewoon in de groep.
Misschien ben je wel arm of misschien ook wel heel rijk
zongebruind of melkwit voor God maakt het niet uit
Hij die ons gemaakt heeft, zegt geen ander is als jij
dus speel maar lekker samen, blank en bruin zij aan zij.
De powerpointpresentatie over Ghana was bekeken en ik zag mezelf daar wel rond huppelen. Activiteiten voor kinderen opstarten, dat is de bedoeling, maar... "Maar kan er ook iets met onderwijs bij?", dat heb ik nog even gevraagd, want ja onderwijs is wel mijn passie... Dat kan! Nu ga ik aan lesgeven aan de dochter van het echtpaar dat het project leidt. Hawa (deze naam betekent Eva in het Nederlands), zij is 4 jaar. Dat wordt echt een uitdaging, want ik heb na mijn stages op de PABO geen kleuters meer gehad! Er wordt materiaal van de wereldschool toegestuurd en dat ga ik gebruiken. Van mijn broer heb ik een puzzel gekregen, waar je de tafels mee kunt leren, misschien een beetje vroeg, maar wie weet is ze een snelle leerling!

Geen opmerkingen: