zondag 2 september 2007

ik ben er!

OP weg naar Londen:

Een beker Engels thee in in mijn hand, een juppengezin in Gaastrajas met kinderen die luisteren naar de namen Sofie en Laurens hard gillend om me heen en tranen die over mijn wangen lopen, tjong, wat doet afscheid nemen pijn! Waarom ben ik dan ook zo stoer om deze uitdaging aan te gaan?

ps. ik meot een scheet laten, mag dat in t vliegtuig?
Bedankt lieve mam, Lous, oma, broers, Arma, Marian en Marleen voor t uitzwaaien en alle andere bedankt voor lieve smsjes en mailtjes, dat deed me echt super goed!

Bijna landen in Londen:
er is geen plek om te landen, dus vliegen we nog ff een rondje, is er wel plek zijn we geland is er geen trap om uit te stappen...

In Accra, ergens in een Hostel, 6.41 uur:
De dag gaat zo beginnen, de ventilator draait op volle toeren, dat doet ie al de hele nacht en ik lig hier op een bed en weet niet waar en ik word zo opgehaald, maar ik mis jullie en mijn tas, die is niet aangekomen, staat nog in L0nden, dus geen deo, geen muggenspul en geen schone kleren! Nu ff vertrouwen dat alles goed komt!

Wachtend op de binnenlandse vlucht in Accra naar Tamale:
Ik zit nu al 2 uur te wachten op een soort Midden Zeelandvliegveld, maar het nationale elftal van Ghana is aan t voetballen, dus wordt de vlucht uitgesteld, kijk ik een beetje om heen en zie dat elke medewerker in deze wachtkamer een eigen taak heeft: een regelt de knopjes van de tv, een telt de mensen die binnenkomen, een pakt de tassen aan en een ander weegt en 3 medewerkers zitten gewoon tussen ons in maar Ghana wint wel en intussen eet ik ff wat drop (bedankt Marleen, die zak moest mee!). Dan gaan we met een bus naar t charliecharliespeakingflyingdocorsvliegtuig, maar t vliegtuig staat 5 meter voor onze neus, maar we gaan toch 5 minuten met een bus rijden en dan...

Tamale...
daar ben ik opgehaald en Hawa, 4 jaar oud stond te zwaaien naar me, dat was echt een super ontvangst! Gelijk even ondergoed gekocht, echte neger onderbroeken en deo, mijn oksels werden er weer helemaal vrolijk van! MIjn haar hoeft even geen wax, dan pas ik me lekker makkelijk aan...ook nog even een Afrika rok gekocht, zo ik ben ingeburgerd, nu nog 2 uur rijden over een Wimbeldongraffelweg naar t dorp.

En...
zondag doet het internet het even en ben ik echt in Afrika! Hutjes, heel warm en regen (regenseizoen), vrouwen die met manden op hun hoofd naar de markt gaan, mannen die lekker een hele dag zitten en kinderen die met een fietsband spelen! Het is enorm wennen, alles is anders! Oja vanochtend nog naar de kerk geweest: 8 volwassen, 8 kinderen en 16 vliegen! We gaan zo eten, dus ik ga ff stoppen.
Oja mijn mobiel met barst in t glas doet het gewoon, maar k heb ook een kaart hier gekocht en dat nummer is:
0023 274761147, daar kun je dus ook op smsen, want ik blijf natuurlijk benieuwd naar jullie!

Oja mijn tas is inmiddels in Accra en komt donderdag naar hier, dus nu elke dag kleren wassen en mijn haar is helemaal ingeburgerd!
Oja we hebben meel en eieren gekocht zodat er morgen pannenkoeken gebakken kunnen worden!
Een mooie week, veel succes met werken en tot gauw,oja morgen ga ik praten wat ik allemaal ga doen enzo!