zondag 9 september 2007

Op de terugweg nog een voetbalwedstrijd op de markt bekeken.
Oja volgende week ga ik naar Tamale, een grote stad in de buurt, in een gastgezin.Dat wordt wel weer spannend, ben ik net hier gewend, ga ik weer weg! Een beetje kijken hoe ze in Ghana leven (en daar kan ik ook post ophalen…)en daarna begin ik ’s ochtends met lesgeven.
Oja, de muggen zoemen hier niet hardop, maar de builten jeuken wel enorm!
Oja, voor degene die mijn elleboogfietswond volgenden: hij is bijna dicht! Lia, dat komt vast ook door die zinkzalf!
Oja, mijn tas is er, maar nu is mijn paspoort nog in Accra! Toch wel fijn mijn eigen kleren en vooral wat wax, minder ik toch ik minder een kroeskopje! Maar wel weer gek stond ik vanochtend te bedenken wat ik aan zou doen, want ik nu keuze genoeg!
Nog ff wat over de beesten: schapen en geiten lopen hier overal en op mijn slaapkamer zijn twee langpootmuggen gesignaleerd en op mijn raam aan de buitenkant zit een bidsprinkhaan van wel 10 cm groot en ik heb een dode kakkerlak gezien op de straat!

En voor de fijnproevers: k proef het verschil tussen gezuiverd regenwater en gezuiverd grondwater. Het water uit de kraan kan niet gedronken worden, maar wordt met een filter gezuiverd.

En koud douchewater dat geeft niet, want het is toch warm genoeg!

Bedankt voor jullie bemoedigingen, lieve woorden met humor er tussendoor en geweldige smsen en bedankt voor t kletsen en luisteren naar mijn avonturen!

Een mooie week,werkse, blijf genieten, verlang naar het weekend en tot gauw,
liefs juf uit Ghana.

Oja in januari is de Afrika cup in Ghana en in Tamale zijn ook wedstrijden en we gaan kaartjes proberen te bemachtigen, want we (ja ik voel me steeds meer thuis hier) gaan winnen!